Eşim Boşanmak İstemiyor Evliliğimi Nasıl Sonlandırabilirim ?

25/03/2018 - Boşanma

Çağdaş hukuk sistemlerinde benimsenen yöntem evlilik birlikteliğinin belli sebeplerin varlığı halinde hakim kararıyla sonlandırılmasıdır. Bu durumun bir istisnası anlaşmalı boşanmadır. Anlaşmalı boşanma da hazırlanan boşanma protokolüne göre hakim boşanma kararı verebilir. Bu durumda aslında evlilik birlikteliğinin sona erdirilmesinde görünürde bir sebep olmamakla birlikte eşlerin anlaşması tek başına kanun tarafından sebep sayılmıştır. Tabi ki anlaşmalı boşanmanın da kendi içerisinde bir takım sebepleri bulunmaktadır. Eşlerin anlaşamaması durumunda yani eşlerden biri evlilik birlikteliğini sona erdirmek istemiyorsa bu durumda boşanmak isteyen eş nasıl bir yöntem izlemelidir.

Eşim Boşanmak İstemiyor Evliliğimi Nasıl Sonlandırabilirim ?

Boşanmak İstemeyen Eşe Karşı Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Anlaşmalı boşanma dışındaki tüm boşanma davalarında evlilik birlikteliğini sona erdirmek isteyen kişi evliliğini sona erdirirken kanunun aradığı belli başlı bir takım sebepler göstermek zorundadır. Bu sebeplerin bazılarını internet sitemizdeki yazılarımızda ve daha detaylı halini ise seminerlerimize katılarak öğrenebilirsiniz. Boşanma davası için sebep gösteren taraf, bu sebebin gerçekleşmesinde kusursuz veya daha az kusurlu olmalıdır.

Örneğin; evliliğinizde sevgi ve saygı kalmadığından, sürekli tartışma ve kavga etmek sebeplerinden dolayı boşanma davası açmanız durumunda kavga ve tartışmadan ötürü sevgi ve saygının eşler arasında bitmesine yol açan taraf sizseniz ve davayı açan taraf olarak mahkemeye sunduğunuz boşanma sebeplerinde  daha çok kusurunuz olduğu ispatlandığı takdirde açacağınız davayı kaybetme riskiniz oldukça fazladır. Bu gibi bazı durumlarda uzaman bir boşanma avukatından yardım alabilirsiniz.

Ancak öyle bazı durumlar meydana gelebilir ki, davadaki kusur durumunuza göre kendinizi en iyi boşanma avukatı ile de temsil ettirseniz hukuken yapabileceğiniz yol ve yöntemler sınırlıdır. Ancak burada bir çıkış yolu olarak şunu belirtmek yerinde olacaktır.

Örneğin; boşanma davasını açtınız ve açtığınız davayı kaybettiniz. Kaybettiğiniz dava sonucunda aslında gerçekten bitmiş bir evlilik hukuken bitirilememiş ve kağıt üzerinde devam etmektedir. Bu durumun sonsuza kadar sürmesi beklenemez. Kanun koyucu bu gibi durumlara yönelik olarak medeni kanunda gerekli tedbirleri almıştır. Eğer boşanma davasını kaybeden taraf olarak eşiniz ile birlikte 3 yıl boyunca fiilen ayrı kalmanız durumunda yani evlilik birlikteliğini kaybettiğiniz davanın kesinleşmesinden itibaren 3 yıl içerisinde eşinizle bir araya gelip evlilik birlikteliğini tekrardan kuramaz iseniz bu durumda evlilik birlikteliğinin tekrardan kurulamaması sebebiyle açacağınız yeni bir dava da hakim artık boşanmaya karar vermek zorundadır. Ancak bu yöntem çok pratik bir yöntem değildir. Zira bu  3 yıllık süreç içerisinde maddi ve manevi açıdan yıpranma olasılığınız yüksek olacaktır. Açacağınız bu boşanma davasında bir sebepte belirtmek zorunda değilsiniz. Hukukta başvurabileceğiniz çareler burada izah edilmeye çalışıldığı kadar sınırlı değildir. Daha detaylı bilgi için seminerlerimize katılarak detaylı bir şekilde bilgi edinebilirsiniz.