Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Boşanma davası nasıl açılır sorunun yanıtı aslında çok basittir. Her idari prosedür gibi boşanma davası da bulunduğunuz yerde ki aile mahkemesine boşanma isteğinizi belirten bir dilekçe ile başvuruda bulunulması yeterlidir. Boşanma talebinizi içeren dilekçe ile başvurduğunuz takdirde yargılama harç ve masraflarını da yatırdığınız takdirde boşanma davanız açılmış olacaktır.

Boşanma davasını açmak bu kadar basit ise neden işin içine Avukatlar , mahkemeler , hakimler giriyor ?

Evlilik birlikteliğini kurarken kimse bir avukata danışma ihtiyacı hissetmiyor. Aynı şekilde evlenirken mahkemeye veya hakime ihtiyaç duyulmuyor. Belediyeye kimliğimiz ile başvurmak ve bir iki bürokratik işlemden sonra kolayca evlilik birlikteliğini kurabiliyoruz. Peki ne oluyor da evliliği kurarken ihtiyaç duyulmayan avukatıydı , mahkemesiydi , hakimiydi işin içine giriyor?

Evlenmek nasıl bir belediyeye başvuru kadar kolay ise başka ülkelerin hukuk sistemlerinde boşanmakta belediyeye başvurmak kadar kolay. Ancak ülkemizin aile kavramına verdiği önem sebebiyle hukuk sistemimizde aile birliğinin korunması açısından evliliği sonlandırma noktasında bazı süreçlerden geçmeyi kanun koyucu uygun görmüştür. Bu süreçlerde avukatların , mahkemelerin , hakimlerin rolü kanun koyucu tarafından belirlenmiştir. Evliğin sona ermesine maddi ve manevi önemli sonuçlar bağlandığından evliliğinizi sona erdirirken ileride pişmanlık yaşamamanız için ve boşanmadan maddi ve manevi bir şekilde kazançlı çıkabilmek için hukukbilimi.net olarak seminerlerimizde hayati bilgiler paylaşıyoruz.

Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Boşanma davasını nasıl açmalıyım ?

Elbette boşanma davasını avukata veya bir hukukçuya ihtiyacınız olmadan açabilirsiniz. Yukarıda bahsedildiği gibi aile mahkemesine verilecek bir dilekçeden sonra yargılama harç ve masraflarını yatırdığınız takdirde boşanma davanız açılmış olacaktır. Ancak bu yöntem pek tavsiye edilen bir yöntem değildir. Zira bu konuda bilgisizlik ve deneyimsizlik haklı iken haksız duruma düşmenize sebep olabilir. Açacağınız davada, örneğin tedbir talep etmeyi unutursanız boşanırsınız ancak eşiniz çoktan malı mülkü kaçırmış veya satmış olacaktır. Bir hukukçuya danışma masrafından çekindiğiniz için oturduğunuz evden veya hak ettiğiniz maddi ve manevi tazminattan olabilirsiniz. İşte bu süreçte hukuk bilimi yüksek avukat masrafından sizi kurtarmakta ve boşanma sürecinde sizi bilinçlendirmektedir.