Boşanma Davaları Ne Kadar Sürer?

Hukuk sistemimizdeki çarpıklıklardan dolayı ülkemizde yargı süreçleri maalesef çok uzun zaman almaktadır. Davaların uzun sürmesinin birçok nedenleri var ancak en önemli neden, adalet sistemindeki mahkeme ve hakim sayısının azlığı ve personel eksikliği gösterilebilir.

Boşanma Davaları Ortalama Ne Kadar Bir Sürede Neticelenir?

Hukuk sistemimizdeki hangi dava olursa olsun başlayıp sona ermesi buradaki sona ermeden kasıt ise yargıtay ve istinaf aşamasındaki geçen süreler hariç olup ilk derece mahkemesindeki dosyanın başlama ve bitme süresidir.

İlk derece mahkemesi ise boşanma davalarında aile mahkemeleridir. Aile mahkemelerine başvurulduğu tarihten itibaren tabi ki her boşanma olayı bir olmayacağı için tek bir süre vermek güçtür. Fakat ortalama olarak çekişmeli boşanma davaları dosya kapsamına ve dosyayı ele alacak olan mahkemenin hızına bağlı olarak yaklaşık 1 yıl sürmektedir.

Boşanma Davaları Ne Kadar Sürer?

Boşanma Davasını Nasıl Çabuk Neticelendirebilir?

Boşanma davaları genel anlamda 2 çeşittir. Bunlardan ilki anlaşmalı boşanma dediğimiz tarafların evliliğin sona erdirilmesine bağlanan sonuçlar üzerinde uzlaşması neticesinde gerçekleşen boşanma türüdür. Anlaşmalı boşanma davaları işin niteliği gereği çekişmeli boşanma davalarına göre daha az yıpratıcı ve daha az zaman almaktadır. Süre vermek gerekirse anlaşmalı boşanma davaları aile mahkemesine başvurulmadan itibaren bir kaç hafta içerisinde sona ermektedir.

Çekişmeli boşanmalarda ise maalesef anlaşmalı boşanma davalarına göre süreçler daha uzun zaman almaktadır. Çünkü mahkeme taraflar hakkında araştırma yapmakta tarafların üzerinde anlaşamadığı hususlarda delil incelemesi yaptığından genel olarak çekişmeli boşanma davaları yaklaşık 1 yıl sürmektedir. Bu 1 yıllık sürece dosyanın üst mahkemelerde geçen süreler dahil olmayıp sadece aile mahkemesinde karar çıkıncaya kadar geçen süredir. Bu nedenle eşlerin evlilik birlikteliğini sona erdirirken tüm bu süreçleri göz önünde bulundurması gereklidir.